του Αιρετικού.Τελικά , προσπαθούν να μετατρέψουν την Ελλάδα σε τουριστικό fast food της Ευρώπης. Παρά τις πομπώδεις διακηρύξεις για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα μετατρέπεται μεθοδικά αλλά σταθερά σε... φθηνό προορισμό στον οποίο θα έχουν φθηνή και εύκολη πρόσβαση οι ευρωπαίοι και όχι μόνο.
Τα επίσημα στοιχεία που αφορούν στην δαπάνη ανά ταξίδι των τουριστών που ήλθαν στην Ελλάδα την περυσινή χρονιά είναι αποκαλυπτικά καθώς:
-για τους τουρίστες από τις 28 χώρες της ΕΕ, διαμορφώθηκε στα 682 ευρώ έναντι 723 το 2009 και 670 το 2012
-για τους τουρίστες από τρίτες χώρες διαμορφώθηκε στα 612 ευρώ έναντι 632 το 2009 και 605 ευρώ το 2012.
Αποκαλυπτικό είναι το γεγονός ότι σε σύγκριση με το 2012 , η μέση δαπάνη ανά ταξίδι τουριστών που προέρχονται από μεγάλες τουριστικές αγορές όπως για παράδειγμα η Μ.Βρετανία και η ΡΩΣΙΑ είναι μειωμένη.
Στην πραγματικότητα , το νέο μοντέλο του τουρισμού που προωθείται και με μία σειρά παρεμβάσεων πολεοδομικού και χωροταξικού χαρακτήρα (δόμηση, αιγιαλός κα) καθώς και με το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων τουριστικών και παραθαλάσσιων εκτάσεων οδηγεί αργά αλλά μεθοδικά στην μετατροπή της χώρας σε ένα απέραντο ξενώνα , ο οποίος θα προσφέρει ΦΘΗΝΑ τιμολόγια και από τον οποίο , το κύριο όφελος θα καρπώνονται κυρίως οι μεγάλοι tour operator αλλά και οι κατασκευαστικές οι οποίοι θα κληθούν στα επόμενα χρόνια να υλοποιήσουν τα κατασκευαστικά "εκτρώματα" τα οποία θα αρχίσουν να ξεπηδούν λόγω έλλειψης περιοριστικών κανόνων. Και φυσικά , το περίφημο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μείωση του κόστους εργασίας λόγω της εσωτερικής υποτίμησης η οποία πραγματοποιείται από το 2010 μέχρι σήμερα.
Μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών του εξωτερικού αναφερόμενοι στην Ελλάδα επικεντρώνονται στην αύξηση των αφίξεων και όχι στην κατά κεφαλή δαπάνη. Μάλιστα , δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που στελέχη τους παρεμβαίνουν ακόμα και στην οργάνωση της ζωής των τουριστικών προορισμών ζητώντας αλλαγές όπως για παράδειγμα στο ωράριο λειτουργία των καταστημάτων. Ενδεικτική είναι η στάση του μάνατζερ του μεγάλου γερμανικού tour operator Thomas Cook, Μάρκους Λόιτνερ ο οποίος με πρόσχημα την επέκταση της τουριστικής περιόδου λέει ότι "η Thomas Cook θα ήθελε να επεκτείνει την τουριστική σεζόν ς σε Ρόδο και Κω, αλλά για να γίνει αυτό όμως θα έπρεπε να συμπορευτούν τα καταστήματα και τα εστιατόρια και να παραμείνουν ανοιχτά. Στην παρούσα φάση διεξάγονται συνομιλίες με τις τουριστικές αρχές, όπως λέει: «Αυτό το σχεδιάζουμε για το 2015».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου