Μείωση των περιορισμών για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε δήμους και ιδιώτες, νομιμοποίηση αυθαιρέτων που χρησιμοποιούνται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες, διευκόλυνση κατασκευής έργων που εξυπηρετούν παραθαλάσσιες επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, μπαρς), προαιρετική χάραξη της παραλίας αλλά και επί της ουσίας κατάργηση της ελεύθερης παραλίας.
Μιλήσαμε με τον Κο. Γιάννη Φραγκίδη, αυτοκινητιστής/ οδηγός ταξί στην Αθήνα, με έντονη και ενεργή παρουσία στην τοπική αυτοδιοίκηση στα Καμένα Βούρλα, ένας από τους πολλούς παραθαλάσσιους τόπους που θα επηρεαστεί εάν περάσει το καυτό νομοσχέδιο του Αιγιαλού. Του ζητήσαμε να μας εξηγήσει τί θα σημαίνει αυτή η αλλαγή για τον τόπο του.
«Όλη η ιστορία γίνεται γιατί είναι ευρωπαϊκή πολιτική . Είναι ευρωπαϊκές εντολές. Στο επόμενο διάστημα ολα αυτα τα νέα νομοσχέδια επειδή είναι ήδη προγραμματισμένα πρέπει να πραγματοποιηθούν και να αποδώσουν κέρδος προς την ιδιωτική περιουσία κάποιου ιδιώτη. Ασχετα με το τι θέλουμε ή δεν θέλουμε.
Με την ίδια λογική του ανοίγματος των επαγγελμάτων - που μόνο κέρδος δεν έφερε στην ΑΓΟΡΑ - κατάργησε τον έλεγχο της άδειας και την κατώτερη μίσθωση από τις συντεχνίες έτσι έρχονται τώρα και μας λένε ότι δεν θα υπάρχει τίποτα δημόσιο. Όλα θα είναι ιδιωτικά για να μπορούν να παράγουν υπεραξία. Είναι εφαρμογή οικονομικής πολιτικής η οποία λέγεται νεοφιλελευθερισμός. Σε ότι αφορά λοιπόν τις παραλίες ερχεται με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση και υποχρεώνει τους Δήμους ουσιαστικά να δώσουν τις παραλίες σε ιδιώτες. Αυτό τί σημαίνει;
Θα το πω απλά – Θα μιλήσω για τον τόπο μου, τα Καμένα Βούρλα. Θέλεις 35 ευρώ διόδια για να φθάσεις και να γυρίσεις. Συν 50 για τη βενζίνη, είμαστε στα 85. Αν θες λοιπόν να δώσεις και 10 ευρώ για μία ομπρέλα για 4 ατομα - και λίγα λέω- παμε στα 100 ευρώ χωρίς να έχουμε φάει. Επίσης δεν έχω προσθέσει την είσοδο που θα βάλει ο κάθε χ, ψ ιδιώτης στην παραλία που μεγάλωσα, που μεγάλωσαν τα παιδιά μου. Είναι δυνατόν να πληρωνούμε για να απολάυσουμε ένα μπάνιο στον τόπο μας. Αυτό είναι απαράδεκτο. Θα χαθεί όλη η ομορφιά της Ελλάδας, μίας χώρας με αξιοζήλευτη φυσική ομορφιά.
Από την άλλη ο τουρισμός που προωθείται είναι το γνωστό σύστημα του all inclusive. Αυτό με το βραχιολάκι. Αυτού του είδους ο τουρισμός στην τοπική κοινωνία δεν αφήνει τίποτα. Πάρε για παράδειγμα τους τουρίστες στην Αθήνα. Φεύγουν από το καράβι αλλά ελάχιστα ταξί δουλεύουν μαζί τους καθώς οι πιο πολλοί κινούνται με ιδιωτικά από ενοικιαζόμενες εταιρίες. Γιατί έφτιαξαν το νόμο - για να υπάρχουν αυτά; Από την άλλη ομως ο Λυμπερόπουλος (Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ταξί) μας λέει στο σωματείο ότι θα κάνουμε ότι γίνεται στην Ευρώπη. Αυτή είναι η φράση - κλειδί που την ακούς απο όλα τα στόματα των πολιτικών στην κυβέρνηση. Ότι γίνεται στην Ευρώπη. Ξέρεις τί γίνεται από το Μάϊο που άρχισε η καλοκαιρινή περίοδος; Φευγουν οι τουρίστες από το λιμάνι με δύο σάντουιτς, με καφέδες και ένα νερό στην τσάντα και μπαίνουν σε ειδικά λεοφωρεία που ανήκουν στις εταιρίες των πλοίων. Στην υπόλοιπη πόλη δεν αφήνουν ούτε ένα ευρώ. Δεν έχω πάρει όυτε ένα τουρίστα τόσο καιρό. Η ίδια ιστορία θα γίνει και με τις παραλίες. Κέρδος θα δουν μόνο αυτοί που τα έχουν καλά με την κυβέρνηση και θα καταφέρουν να αποκτήσουν ενα καλό "φιλέτο" από τον τόπο μας. Πρέπει να πούμε όλοι μαζί όχι στην καταστροφή του αληθινού μας πλούτου!»
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου