Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ Pegasus Airlines ΦΙΛΟΔΟΞΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ

Pegasus Airlines: οι Τούρκοι δίνουν τα φώτα τους για το πώς δημιουργείται η μεγαλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη
H Pegasus Airlines θα μπορούσε απλώς να είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία, που πολλοί ταξιδιώτες δεν έχουν ακούσει ποτέ, σημειώνει το Breaking Travel News σε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για το πώς η πρώτη τουρκική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους κατάφερε να απογειωθεί και να γίνει μεγάλη περιφερειακή δύναμη.
Η Pegasus ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη της δεκαετίας του 1980 με βάση το Sabiha Gökçen International Airport, το δεύτερο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, μεταφέροντας  επιβάτες αναψυχής σε θέρετρα της Μεσογείου.
Ωστόσο, το ξεκίνημά της ήταν αργό, εξαιτίας κυρίως της αναταραχής που επικράτησε κατά τη διάρκεια του πρώτου Πολέμου του Κόλπου.
Η απογείωσή της ξεκίνησε το 2005 όταν την διαχείριση της εταιρείας ανέλαβε η ESAS Holdings, με πρόεδρο τον Ali Sabanci.
Φέρνοντας το μοντέλο χαμηλού κόστους στην Τουρκία για πρώτη φορά, η Pegasus  ήταν σε θέση να προσφέρει προσιτές πτήσεις προς ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό επιβατών, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των υψηλών υπηρεσιών, επενδύοντας σε ένα νέο στόλο στην τεχνολογία.
Σήμερα, ως ένας καθαρά χαμηλού κόστους αερομεταφορέας, η Pegasus προσφέρει αναχωρήσεις σε ένα δίκτυο από 84 προορισμούς σε 35 χώρες, που εξυπηρετείται από έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην παγκόσμια αεροπορία.
Ο αριθμός των επιβατών που πετούν τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς πτήσεις έφθασε στα 9,2 εκατομμύρια κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2014, αύξηση μεγαλύτερη από το ένα πέμπτο με το προηγούμενο έτος, ενώ η εταιρεία μετέφερε σχεδόν έξι εκατομμύρια επιβάτες στην Τουρκία στο πρώτο εξάμηνο.
Το μερίδιο της Pegasus στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε οριακά στο 28% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ το μερίδιο των διεθνών αναχωρήσεων της Τουρκίας αυξήθηκε σε 9,8% κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου.
Η στρατηγική
Όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της Pegasus, Sertac Haybat, η αεροπορική εταιρεία έχει αξιοποίησει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, όπως είναι η γεωγραφική της θέση, το δίκτυο πτήσεων και η δομή χαμηλού κόστους. Θα συνεχίσει, λέει, να είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της Ευρώπης κατά την προσεχή περίοδο, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς.
Ο ίδιος υπογραμμίζει: «Έχουμε, επίσης, καταφέρει να μειώσουμε το κόστος ανά διαθέσιμη χιλιομετρική θέση, χρησιμοποιώντας τα αεροσκάφη μας αποτελεσματικά."
Ο ορίζοντας, τονίζεται στο δημοσίευμα, φαίνεται να είναι λαμπρός για την Pegasus.
Η αεροπορική εταιρεία έχει επεκτείνει το διεθνές δίκτυό της κατά τη διάρκεια του 2014, με εννέα νέα δρομολόγια προς τη Δυτική Ευρώπη, τα Βαλκάνια, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή. Νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν τη Βουδαπέστη, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Κουβέιτ, Μαδρίτη, Γενεύη και την Πράγα.
Ως μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία, η Pegasus επωφελείται επίσης από έναν από τους νεότερους στόλους στην περιοχή, με τα αεροσκάφη της να έχουν μέσο όρο ηλικίας μόλις πάνω από τέσσερα χρόνια.
Μετά το μοντέλο που θεσπίστηκε από την Southwest Airlines και πιο πρόσφατα από την Ryanair και την easyJet στη Δυτική Ευρώπη, η Pegasus έχει επίσης κτίσει τη βάση του στόλου της σε μεγάλο βαθμό γύρω από ένα είδος αεροσκάφους, στην περίπτωση αυτή, το Boeing 737-800.
Αυτό κρατά χαμηλό το κόστος συντήρησης, ενώ το αεροσκάφος έχει αποδείξει την αξία του κατά τη διάρκεια ενός χρόνου από το επίμονα υψηλό κόστος των καυσίμων, που έπληξε τις αεροπορικές εταιρείες με μεγάλους στόλους δυσανάλογα σκληρά.
Η Pegasus διαθέτει και Airbus, προχωρώντας το 2012 στη μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία των αερομεταφορών της Τουρκίας, επιτυγχάνοντας συμφωνία αξίας 12 δισ. δολαρίων με την Airbus για 100 A320neo και A321neo αεροσκάφη.
Τα αεροσκάφη αυτά διαθέτουν πιο αποδοτικούς κινητήρες και κάθετες φτερούγες, που μαζί διαμορφώνουν εξοικονόμηση καυσίμου 15% ανά αεροσκάφος ανά έτος σε σύγκριση με το κλασικό μοντέλο A320 της Airbus. 
Σε τιμές των καυσίμων σήμερα αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 1.5 εκατομμύρια δολάρια  σε εξοικονόμηση ανά αεροσκάφος ανά έτος, καθώς και περιορισμό στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατα 3.600 τόνους.
Η παραγγελία αυτή ήταν μέρος του στρατηγικού σχεδίου της Pegasus για τη δημιουργία ενός «Στόλου του Μέλλοντος», στην πορεία ανάπτυξής της μέχρι το 2023.
Ο πρόεδρος κ.Sabanci εξηγεί: «Καθώς κοιτάμε μπροστά για την επόμενη δεκαετία, γνωρίζουμε ότι, εκτός από το ανθρώπινο δυναμικό, το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο μιας αεροπορικής εταιρείας είναι ο στόλος της. Ετσι, για άλλη μια φορά, είπαμε στους εαυτούς μας, «αυτό δεν είναι αρκετό! Και έτσι θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το στόλο μας με αυτήν την ιστορική σειρά των αεροσκαφών." 
"Αυτή τη φορά η παραγγελία δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη στον ιδιωτικό τομέα της πολιτικής αεροπορίας, αλλά και η μεγαλύτερη στην ιστορία της τουρκικής πολιτικής αεροπορίας", πρόσθεσε, τονίζοντας:
«Με αυτήν την πρωτοποριακή επένδυση σε 100 νέα αεροσκάφη, εμείς στην Pegasus έχουμε ανοίξει νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη της τουρκικής πολιτικής αεροπορίας."
Για τους ταξιδιώτες από τη Βρετανία η Pegasus προσφέρει ένα ευρύ φάσμα προορισμών ακριβώς πέρα από τις παρυφές των αντίπαλων αερομεταφορέων χαμηλού κόστους.
Με κάποιες εξαιρέσεις, οι προορισμοί που προσφέρει η Ryanair σταματούν στα σύνορα της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής, για παράδειγμα. Σε αντίθεση, μέσω του κόμβου της στην Κωνσταντινούπολη, Pegasus είναι σε θέση να προσφέρει αναχωρήσεις χαμηλού κόστους στη Βηρυτό, Μπακού, Almaty, Τιφλίδα, και Τεχεράνη.
Η Pegasus  πέταξε 305.538 επισκέπτες από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια του 2013, με πιο δημοφιλείς προορισμούς την Κωνσταντινούπολη και το Ercan (Βόρεια Κύπρος) και ακολούθησαν τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων στο Ντουμπάι και το Τελ Αβίβ.
Αυτή η δημοτικότητα έχει κάνει τον μεταφορέα τον πέμπτο μεγαλύτερο στη βάση του Ηνωμένου Βασιλείου στο Stansted όσον αφορά τον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών.
Η Pegasus επενδύει επίσης σημαντικά στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω διαφήμισης και οργανωμένης πολιτικής δημοσίων σχέσεων.

tornosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου