Σε δημοσίευμά του, το πρακτορείο Reuters (συγγραφέας Karen Jacobs) αναφέρει τις κινήσεις της Google στον τουριστικό τομέα, αλλά και τις πιθανές ανησυχίες των OTAs για το μοίρασμα της διαφημιστικής 'πίτας' - και όχι μόνο...
Οι πρόσφατες συνεργασίες της Google με αλυσίδες ξενοδοχείων έχουν εγείρει ανησυχίες στην τουριστική βιομηχανία,
για το γεγονός ότι ο “γίγαντας” των μηχανών αναζήτησης προσπαθεί να αρπάξει περισσότερα δολάρια από τη διαφήμιση.
“Στο βαθμό που η τουριστική βιομηχανία δαπανά δολάρια διαφήμισης στην Priceline, την Expedia και την TripAdvisor, η Google το γνωρίζει πολύ καλά αυτό και θα ήθελε να ‘κλέψει’ μερικά από αυτά τα δολάρια”, λέει ο Douglas Quinby, αντιπρόεδρος Έρευνας της PhoCusWright.
Η Google κατέχει ήδη την εταιρεία ITA software, έναν φορέα παροχής πληροφοριών πτήσεων, και διαθέτει ένα διαφημιστικό πρόγραμμα ξενοδοχειακών τιμών, που οδηγεί τους καταναλωτές στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων για την κράτηση.
Τους τελευταίους μήνες, κάποια ξενοδοχεία έχουν συμφωνήσει να δοκιμάσουν τα προϊόντα της Google, και τον περασμένο μήνα η Google προχώρησε σε συμφωνία αδειοδότησης με μία startup εταιρεία με την ονομασία Room 77, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να συγκρίνουν τιμές ξενοδοχείων και να προχωρούν σε κρατήσεις δωματίων.
Αν και πολλοί αναλυτές της τουριστικής βιομηχανίας δε θεωρούν την Google μεγάλη απειλή για τους OTAs (Online Travel Agencies) στο άμεσο μέλλον, οι συμφωνίες αυτές έχουν προκαλέσει αναταραχή για το τι θα μπορούσαν τελικά να σημάνουν για τον τουριστικό τομέα. Οι ίδιοι ερευνητές δεν πιστεύουν ότι η Google ψάχνει να εισχωρήσει στον τομέα των OTAs, οι οποίοι είναι κιόλας από τους μεγαλύτερους διαφημιστές της. Προσθέτουν δε ότι τέτοιες επιχειρηματικές συναλλαγές θα απαιτούσαν ορισμένες δυνατότητες που θα προκαλούσαν αύξηση του κόστους και των παγίων εξόδων γενικότερα. “Παρόλα αυτά, η Google θα ήθελε περισσότερα διαφημιστικά έσοδα από τον τουρισμό”, δηλώνουν.
Η Carlson Rezidor Hotel Group, η οποία διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τις αλυσίδες Radisson και Country Inns & Suites, ανακοίνωσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στα τέλη του περασμένου έτους, που επιτρέπει στους επισκέπτες να αναζητήσουν, να ψωνίζουν και να πληρώνουν για διαμονή σε ξενοδοχεία της, χρησιμοποιώντας το Google Hotel Finder, το Google Business Photos και την εφαρμογή πληρωμής Google Wallet.
Η αλυσίδα Best Western επίσης προχώρησε σε συμφωνία να εμφανίζονται διαδραστικές φωτογραφίες στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Κατά την τηλεδιάσκεψη για την ανακοίνωση των κερδών της τον περασμένο μήνα, η Google δήλωσε ότι οι προσπάθειές της στον τουριστικό τομέα έχουν στόχο να παρέχουν “περισσότερες και πιο αναλυτικές πληροφορίες, όταν οι άνθρωποι κάνουν αναζητήσεις” για κρατήσεις ξενοδοχείων και εισιτήρια.
Ύστερα από αυτές τις κινήσεις, ο κ. Quinby της PhoCusWright δήλωσε ότι η Google ανταγωνίζεται ευθέως με τις ταξιδιωτικές μηχανές αναζήτησης όπως οι TripAdvisor Inc, Kayak.com της Priceline Group Inc. και trivago της Expedia Inc.
Από τα $4,7 δισ. δολ. που δαπανήθηκαν για τουριστικές διαφημίσεις στις ΗΠΑ το περασμένο έτος, το 52% ξοδεύτηκε σε ιστοσελίδες και άλλα ψηφιακά κανάλια, σύμφωνα με τα στοιχεία της PhoCusWright. Από αυτά, τα ξενοδοχεία ξόδεψαν τα περισσότερα και ακολούθησαν οι OTAs και οι αεροπορικές εταιρείες.
Ενώ οι κινήσεις της Google θα μπορούσαν να θέσουν κάποια διαφημιστικά έσοδα από τους OTAs σε κίνδυνο, ο κ. Quinby δήλωσε ότι οι OTAs δε θα κόψουν τους δεσμούς τους με την εταιρεία. “Η Google είναι απλά μια τεράστια πηγή κίνησης πληροφοριών. Δεν πρόκειται οι μεγάλες online τουριστικές εταιρείες ξαφνικά να σταματήσουν τη διαφήμιση στο Google”.
Ο Henry Harteveldt, αναλυτής της τουριστικής βιομηχανίας στην Atmosphere Research Group, αναφέρει ότι η Google δεν επιθυμεί να προχωρήσει στις κρατήσεις ταξιδίων, διότι υπάρχουν καλύτερα περιθώρια κέρδους στην τουριστική διαφήμιση και το μάρκετινγκ στις μηχανές αναζήτησης.
“Η Google θέλει να συμμετέχει πιο ενεργά στην τουριστική διαφήμιση και αναζήτηση. Θέλουν να κάνουν τα πάντα, εκτός από ταξιδιωτικό πράκτορα ή αεροπορική εταιρεία ή ξενοδοχείο”, δήλωσε ο κ. Harteveldt.
Παρόλα αυτά, είπε ότι η Google αποτέλεσε “απειλή”, επειδή οι δυνατότητες αναζήτησής της, της επιτρέπουν να συλλέγει δεδομένα σχετικά με τα ενδιαφέροντα των καταναλωτών και τις συνήθειες τους, κάτι που θα μπορούσε να την καταστήσει έναν πιο αναγκαίο επιχειρηματικό συνεργάτη από μία online υπηρεσία για το μάρκετινγκ προορισμών, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες κρουαζιέρας και άλλους πωλητές τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.
“Οι τουριστικές εταιρείες, μου λένε ότι ανησυχούν έντονα για τη δυναμική της Google” πρόσθεσε ο Harteveldt. Η Google από τη μεριά της αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι μεγαλύτεροι OTAs δήλωσαν ότι η Google είναι ένας πολύτιμος εταίρος που βοηθά την επιχειρήματική τους πορεία. Σε δήλωσή της, η Expedia ονόμασε τη Google “μια σημαντική πηγή κίνησης πληροφοριών και υψηλών προσόντων”. Η Expedia ανέφερε ότι συνεργάζεται με πολλές μηχανές αναζήτησης και πρόσθεσε ότι “στο βαθμό που η Google μπορεί να παίξει έναν εποικοδομητικό meta-ρόλο, τόσο το καλύτερο”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Priceline Group, Darren Huston δήλωσε ότι η εταιρεία του είχε μια “πραγματικά καλή συνεργασία” με την Google και πρόσθεσε ότι δεν χάνει τον ύπνο του αναλογιζόμενος τι θα μπορούσε να γίνει. Είπε ακόμη ότι η Google θα μπορούσε να αποφασίσει να ανταγωνιστεί πιο ολοκληρωμένα τους OTAs, κάτι που θα την κατηστούσε μια επιχείρηση με μεγάλο φόρτο εργασίας, με δεδομένες τις ικανότητες που απαιτούνται για την επεξεργασία τέτοιων συναλλαγών. “Ο τουρισμός είναι ένας από τους πολλούς τομείς όπου (η Google) μπορεί να θέλήσει να κάνει περισσότερα, και θα μείνουν έκπληκτοι αν αποφασίσουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο όπου λειτουργούμε και θα δουν πόσο σκληρά είναι” είπε ο Huston σε συνέντευξή του. “Δεν είμαστε μόνο ένα υπολογιστικό φύλλο Excel. Έχουμε εξυπηρέτηση πελατών, πιστωτικό ελέγχο, ανθρώπους στα ξενοδοχεία και 135 γραφεία σε όλο τον κόσμο να κάνοντας πραγματικά σκληρά δουλειά μέρα με τη μέρα για να διατηρήσουμε την ιδιαιτερότητα αυτού του προϊόντος”.
traveldailynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου