Η πλειοψηφία των καταγγελιών και των παραπόνων των καταναλωτών στο ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2014 αφορούσε στα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (42 προβλήματα).
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών,
τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2014, δέχτηκε 112 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάστηκε αύξηση των παραπόνων.Η πλειοψηφία των καταγγελιών και των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (42 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 100% της διαμονής, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα).
- Καταλύματα, για τα οποία έγινε κράτηση, μέσω ίντερνετ, δεν ανταποκρίνονταν στην εικόνα, που έπαιρναν οι καταναλωτές, από το διαδίκτυο.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνήθηκαν την επιστροφή της προκαταβολής, ενώ το κατάλυμα δεν “είχε καμία σχέση” με τις φωτογραφίες, στο Internet, μέσω του οποίου έγινε η κράτηση.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν να πληρωθούν, για όλες τις ημέρες της κράτησης, ενώ οι καταναλωτές ήθελαν να αποχωρήσουν, λόγω προβλήματος υγείας.
- Ενοικιαζόμενα δωμάτια δε διέθεταν τον προβλεπόμενο από τη νομοθεσία, εξοπλισμό.
- Ενοικιαζόμενα δωμάτια δε διέθεταν άδεια λειτουργίας.
- Σε κατάλυμα, στην Αθήνα, οι συνθήκες υγιεινής ήταν άθλιες.
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (24 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πτήσεων
- Προβλήματα με αποσκευές (απώλεια, καταστροφή, διπλοχρέωση)
- Άρνηση επιστροφής χρημάτων, για ακυρωμένο εισιτήριο.
Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (16 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Ελλιπή ενημέρωση, για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης,
- Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση του ταξιδιού, λόγω πολέμου, στον προορισμό,
- Μη εφαρμογή όρων τουριστικού πακέτου,
- Μη εφαρμογή όρων μεταφοράς,
- Ξενοδοχείο, με κακές συνθήκες υγιεινής,
- Αλλαγή ξενοδοχείου, τελευταία στιγμή και διαμονή σε ξενοδοχείο χαμηλότερης κατηγορίας.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για την ακτοπλοΐα (10 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Άρνηση χορήγησης έκπτωσης στο εισιτήριο ΑΜΕΑ
- Πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου αλλά και άφιξης στο λιμάνι
- Μη τήρηση της αγορανομικής διάταξης για τα κυλικεία των πλοίων.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για τα κάμπινγκ (4 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Κάμπινγκ, στη Χαλκιδική, ζητούσε να πληρώσουν οι καταναλωτές εισιτήριο για να πάνε στην παραλία, ενώ δεν υπήρχε καμία άλλη πρόσβαση, στη θάλασσα, παρά μόνο μέσα από το κάμπινγκ.
- Αθέτηση συμφωνηθέντων, όσον αφορά τη θέση τροχόσπιτου.
Οι υπόλοιπες 16 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για μικρές μερίδες φαγητών σε εστιατόρια, απαγόρευση κατανάλωσης φαγητών σε πλαζ (εκτός των πωλούμενων από το beach bar), άρνηση παροχής αποδείξεων, ή παροχή απόδειξης που δεν αντιστοιχούσε, με τα είδη που είχαν αγοραστεί, μεταφορές με τραίνο και λεωφορείο και ενοικίαση αυτοκινήτου.
Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε και από τα μέλη του και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα.
“Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες”, τονίζει η οργάνωση. “Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία, από τη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.
Φέτος το καλοκαίρι, δικαιωθήκαμε, για τη διαφωνία μας, με την κυβέρνηση, για την κατάργηση των άρθρων, στις αγορανομικές διατάξεις, που καθόριζαν το μέγεθος των μερίδων, στα καταστήματα εστίασης. Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι οι μερίδες, φέτος, ήταν μικρές και φυσικά, το διαπιστώσαμε και εμείς. Η λύση είναι να επανέλθουν οι διατάξεις, που καταργήθηκαν και μέχρι τότε οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τις μερίδες ‘πείνας’, που χρεώνονται, ως κανονικές, που είναι, συχνά, υψηλότερες από πέρυσι, παρά τη μείωση του ΦΠΑ”.
Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε και από τα μέλη του και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα.
“Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες”, τονίζει η οργάνωση. “Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία, από τη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.
Φέτος το καλοκαίρι, δικαιωθήκαμε, για τη διαφωνία μας, με την κυβέρνηση, για την κατάργηση των άρθρων, στις αγορανομικές διατάξεις, που καθόριζαν το μέγεθος των μερίδων, στα καταστήματα εστίασης. Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι οι μερίδες, φέτος, ήταν μικρές και φυσικά, το διαπιστώσαμε και εμείς. Η λύση είναι να επανέλθουν οι διατάξεις, που καταργήθηκαν και μέχρι τότε οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τις μερίδες ‘πείνας’, που χρεώνονται, ως κανονικές, που είναι, συχνά, υψηλότερες από πέρυσι, παρά τη μείωση του ΦΠΑ”.
Βίκυ Καραντζαβέλου
traveldailynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου